Harpyje


Životaschopnost: 3
Útočné číslo: (0 + 2/+1) = 2/+1 (pařáty) + zvl.
(0 + 3/0) = 3/0 (tlama)
Obranné číslo: (-1 + 1) = 0
Odolnost: 10
Velikost: A
Zranitelnost: zvíře + M
Pohyblivost: 2/humanoid (na zemi)
10/okřídlenec (ve vzduchu)
Inteligence: 18
Přesvědčení: zákonné zlo
Poklady: 750
Zkušenost: 40

Harpyje mají těla orlů a hlavu a hruď ohavně vyhlížejících žen. Pro jejich ošklivost je žádná z inteligentních ras nemá ráda a vyhýbá se jim a harpyje se jim za to mstí, jak jen mohou. Jsou velmi vychytralé a tam, kde se objeví, nastane vždy brzy zmatek a pohromy. Říká se, že už jen vidět harpyji přináší smůlu. Harpyje hnízdí na vysokých skalách, v jeskyních i v ruinách starých hradů a zpěvem tam lákají svou kořist, osamělé poutníky.
Zvláštní útok: Svým zpíváním k sobě lákají živé tvory a požírají je. Tvor, který zaslechne zpěv harpyje, je k ní neodolatelně přitahován, a spěchá za zpěvem svou nejvyšší možnou rychlostí nejkratší možnou cestou. Zpěv počítej jako past s nebezpečností 8, použitá vlastnost inteligence, síla pasti nic/ zmámení. Zpěv sám o sobě zranění nezpůsobuje, ale jakmile se postava k harpyji přiblíží, ta ji začne požírat (přestože nyní harpyje zmlkne, aby měla volnou tlamu, omámení stále trvá, působit přestane jedině po smrti harpyje nebo po uplynutí 1k6 směn). Útok na postavu je útokem na nehybnou postavou. Může to také vypadat tak, že zmámené postavy harpyji obklopí a ona je bude okusovat střídavě.
Harpyje během jednoho kola stihne buď útočit pařáty a přitom zpívat, nebo útočit pařáty a kousnutím (a přitom pochopitelně nezpívat). Pokud postava v hodu proti nebezpečnosti zpěvu uspěje, už na ní tento den (následujících 24 hodin) harpyjina píseň nebude účinkovat.