Horzel-Dorzel


Životaschopnost: 3
Útočné číslo: 8 skok - pouze zvl.
Obranné číslo: 0
Mez vyřazení: 0
Velikost: A
Bojovnost: 2
Pohyblivost: 1/magický tvor
Vytrvalost: 12/magický tvor
Inteligence: 0
Přesvědčení: neutrální
Poklady: 0
Zkušenost: 40

Horzel-Dolzel je podivná nezstvůra vypadající jako rosolovitá plena, která umí měnit barvu podle pozadí, takže je prakticky neviditelná a při prvním útoku vždy získává iniciativu a bonus +2 na útok. Horzel-Dolzel je živ z mozkové energie. Číhá přilepen na zdi, stropě, skále, stromu nebo jiném vyvýšeném místě, odkud skáče skokem až tři sáhy dlouhým na hlavu své oběti. Pokud má na výběr, volí cíl s největší inteligencí. Úspěšný útok Horzela-Dolzela neubírá napadenému životy, ale "vygumuje" mu určitým způsobem paměť. Postava na jedno kolo ustrne v tranzu a zapomene všechny schopnosti, které se naučila při posledním zvýšení úrovně (a později), tj považuje se, jako by na vyšší úroveň nepostoupila (kromě počtu životů), kouzelník a hraničář navíc ztrácí veškerou aktuální magenergii (alchymista nikoli - ten ji má v truhle). Postava dále zapomene vše, co se dělo od začátku dobrodružství, tj neví, kde je, proč tam je, co se dělo ap., což vyžaduje od hráče velkou disciplinovanost a umění, proto je vhodné tuto nestvůru používat až u zkušenějších hráčů. Ztráta paměti naštěstí není trvalá, postava si během dvou měsíců hracího času, nejpozději při přestupu na vyšší úroveň všechny ztracené schopnosti znovu vybaví, takže nemusí za jejich získání znovu platit, a dokonce si matně vzpomíná i na události na začátku dobrodružství do útoku Horzela-Dolzela. Útok Horzela-Dolzela trvá jedno kolo, ihned v následujícím se snaží přeskočit na jinou postavu (opět si vybírá nějakou s vysokou inteligencí). Pokud není v okolí 3 sáhů žádný tvor s inteligencí alespoň 1, vrátí se pravděpodobně na místo, odkud vyskočil. Na postavu, které Horzel-Dolzel "vygumoval" paměť, žádný exemplář Horzela-Dolzela během následujícího měsíce už nezaútočí.
Na Horzela-Dolzela nepůsobí klasické zbraně, lze ho zničit jedině ohněm, mrazem, blesky, kyselinou a jinou žíravinou a některými mágovými kouzly (např Mágův velký mix). Nejlepší obranou proti Horzelovi-Dolzelovi je útěk. Jakmile Horzel-Dolzel nemá v blízkosti nikoho, na koho by skočil, vrací se zpět na svou stěnu, skálu, odkud je možno ho z bezpečné vzdálenosti (víc jak 3 sáhy) spálit, zničit blesky ap.