Quasir


Životaschopnost: 6
Útočné číslo: 5/+4 kousnutí nebo 8 jazyk pouze zvl jed odolnost /10 3+k6ž/5+k10ž nebo pohled, v každém kole navíc dotyk 4 pouze zvl jed odolnost/8, 1-3ž/4-6ž, a paralyzující plyn 8, pouze zvl odolnost/10, 3k ochromení, další 3k postih -2 na O i Ú/5k bezvědomí, postih -3 celou směnu (postih pouze 1x)
Obranné číslo: 6
Mez vyřazení: 0
Velikost: D
Bojovnost: 12
Pohyblivost: 12/magický tvor
Vytrvalost: 18/magický tvor
Inteligence: 4
Přesvědčení: zmateně zlé
Poklady: 0
Zkušenost: 700

Quasir vypadá jako obrovská šestinohá ropucha s ostnitým tělem pokrytým jedovatým slizem, třemi hypnotizujícími očními bulvami a zubatou tlamou zvíci jednoho sáhu s vystřelovacím jedovým jazykem pokrytým dutými výrustky naplněnými smrtící kapalinou. Soudě podle neobvyklého počtu očí se předpokládá, že je stejného původu jako powok. Oba tvorové byli patrně stvořeni v dávných dobách nějakým Temným mágem, aby šířili děs a hrůzu s cílem zabíjet, zabíjet a zase zabíjet. Quasirovi proudí z nozder paralyzující nervové plyny. Obklopuje se psychoclonou, takže jsou na něj neúčinná veškerá kouzla, ať už hraničářova nebo kouzelníkova, ovlivňující vědomí. Quasir je schopen svým hypnotizujícím zrakem postavu uvést do transu, taková omámená postava přestává bojovat, přibližuje se ke quasirovi a nechává se třeba i dobrovolně sežrat (OČ postiženého = 0, mechanismus stejný jako u harpyje). Pravděpodobnost upadnutí do transu závisí na inteligenci postavy, je stejná jako u hraničářova kouzla zmam osobu. Po smrti se roztéká v beztvarou hrpmadu bioplazmy, která se škvíří, syčí, převaluje a bublá. Z hmoty vyleze po 6 kolech quasir poloviční velikosti (o třídu menší) se stejným počtem životů jako původní a na postavy okamžitě zaútočí. Po 6 kolech vyroste do předchozí velikosti. (velikost C má ÚČ menší o 2, velikost B a A o 3 než velikost D). Z quasira velikosti A vyleze zase A. Proces obnovy lze ukončit jedině spálením bioplazmy ohněm či přeměnou jejího molekulárního složení jinou chemickou reakcí, např. zkameněním. (nikoli kouzlem Mágův velký mix, které nemění chemické složení molekul, jenom prohazuje jejich umístění). Při boji si postava na každý druh jedu háže jen při prvním zásahu, hod platí i pro případné další zásahy. Při dalším zásahu paralyzujícím plynem během ochromení se velikost postihu nezvětšuje, ale prodlouží se jeho trvání.